שיטת קליסטניקס חסרונות?

שאלה

האם לשיטת קליסטניקס (אימוני רחוב) יש חסרונות כלשהן?

תשובה לשאלה: שיטת קליסטניקס חסרונות?


 



 



 



לשיטת הקליסטניקס יש יתרונות וחסרונות. להלן מספר חסרונות שחשבתי עליהם.



 



קשה ליצור עליה הדרגתית בעצימות האימון: קשה לבצע עליה הדרגתית בהתנגדות שמופעלת בתרגיל. דרושה יצירתיות רבה במציאת תרגילים שישמשו כשלבי ביניים בדרך לתרגיל המטרה. 



 



 



קושי בתיעוד והצבת מטרות: באימון משקולות אנו יכולים לרשום את המשקל שהרמנו בתרגיל מסויים ולהציב לעצמנו מטרת ביניים חדשה ברגע שהגענו למטרה הקודמת. בתרגילי קליסטניקס קשה לתעד את ההתנגדות שפועלת על השרירים בתרגיל מסויים. לדוגמא אם מתאמן ירד במשקלו ב1 ק"ג, הרי שכבר ביצע את התרגיל בעומס מופחת והוא יכול להצליח בתרגיל למרות שלא שיפר את כוח השריר. כמו כן, יש תרגילים שבהם קשה להגדיר מטרות ביניים.



 



 



מגבלת סף עליון: מאחר ובאימוני רחוב מבצעים תרגילים רק נגד משקל הגוף, הרי שמתאמנים בעלי פוטנציאל רציני יגיעו לרף עליון של אימון שיהיה להם קשה לעבור אותו. באימוני משקולות ניתן להוסיף כל הזמן משקל נוסף. ברמות גבוהות של אימונים כנגד משקל הגוף התרגילים יותר מסוכנים ופחות בטיחותיים.



 



 



תרגילים מבודדים: באופן עקרוני לכושר כללי רצוי לבחור בתרגילים מורכבים שמפעילים כמה שיותר שרירים בגוף (התרגילים בקליסטניקס הם כאלה). אבל, לפעמים יש מטרות מסויימות שדורשות אימון המבודד שרירים מסויימים. קשה ליצור בקליסטניקס תרגילים מבודדים.