איפה אפשר לקנות אסאי בארץ? ומה עדיף אסאי באבקה או אסאי קפוא?

קניה בכרטיס אשראי

שאלה

שמעתי שזה מאוד בריא לאכול אסאי בגלל שיש בו המון נוגדי חמצון ושהכי טוב זה לקנות אסאי קפוא כי הוא הכי שומר על התכונות הטובות שבו.
ראיתי שיש גם אסאי באבקה ולא ברור לי האם באבקה הנוגדי חמצון פחות יעילים מאשר בפרי הקפוא?
תודה

 

תשובה לשאלה: איפה אפשר לקנות אסאי בארץ? ומה עדיף אסאי באבקה או אסאי קפוא?

 
לפי מה שראיתי באינטרנט אז פירות של אסאי קפוא אפשר לקנות בארץ במקומות הבאים: סניפים מסויימים של קפנטו, פרש קיטשן, הולמס פלייס, גו אקטיב, חנויות שייקים מסויימות בתל אביב, בודהה בורגרס ברעננה, סניפי טבע קסטל ובטיב טעם.
רשימה מדוייקת ניתן לראות בקישור הזה.
 
עדיף אסאי באבקה על פני אסאי קפוא
אבל אני כלל לא בדיעה של לקנות אסאי קפוא. לדעתי אסאי באבקה הרבה יותר טוב לקנות אם קונים את הפירות מחוץ לברזיל.
אם הייתי בברזיל הייתי קונה אסאי טרי או קפוא, אבל בארץ עדיף אסאי באבקה.
צריך להבין שאסאי מגדלים רק בברזיל וזה אומר שכל המוצרים של אסאי קפוא צריכים לעשות את כל הדרך מברזיל לישראל ולעבור שיענוע באמצעות סירות מהג'ונגלים של האמזונס, הם צריכים לעבור הקפאה ואחר כך שיענוע במטוסים ומשאיות עד שהם מגיעים לנקודות המכירה בארץ  ואז גם צריך להביא את המוצר ברכב, לעמוד בפקקים בחום וכל זה רק מוריד מהאיכות של המוצר הקפוא.
זה מאוד קשה לשמור על המוצרים לגמרי קפואים כל הזמן ושהם לא יפשירו פה ושם בין הובלה להובלה.
 
דבר נוסף שחשוב להבין זה שהזרעים של האסאי הם חסרי ערך תזונתי ולכן לא כדאי לקנות אסאי קפוא עם הזרעים.
לזרעים אין שום ערך תזונתי ואין טעם לשלם על משקל של חומר נוסף במוצר שהוא חסר ערך.
הנוטריינטים התזונתיים הטובים נמצאים בציפת הפרי (לכן חשוב שהמוצר יהיה אורגני ובלי ריסוסים, אחרת לא עשינו דבר בזה שצרכנו אסאי יקר עם רעלים).
 
לדעתי הכי טוב זה לקנות אסאי באבקה שיוצרה באמצעות  תהליך של ייבוש בהקפאה (תהליך שנקרא: ליופיליזציה) שזה סוג של ייבוש שבמהלכו גם מקפיאים את החומר שרוצים לשמר וגם שמים אותו בוואקום ככה שמשמרים את התכונות הטובות המקוריות שלו ככל שניתן.
לאחר מכן, קל מאוד לשנע את המוצר והוא עמיד יותר מאשר מוצרים של אסאי קפוא.
כמו כן, באבקה של אסאי אין זרעים, מוציאים אותם ולכן מקבלים רק את החומר הטוב שבאסאי.
והאבקה היא הרבה יותר מרוכזת מאשר האסאי הקפוא.
 
מצד שני, כדאי לדעת שהיתרון של אסאי קפוא על פני אסאי באבקה הוא בזה שהפרי בצורתו הטבעית נחשב בטוח לצריכה ואילו כאבקה וכתוסף מזון לא נעשו מספיק מחקרים בנושא ולכן עבור נשים בהריון או כאלה שסובלים מאלרגיות כדאי שימנעו מאסאי בצורה של תוסף מזון.
 
יש גם אסאי בנוזל, אבל לא כדאי לקנות אותם הם שומרים פחות טוב על הערך התזונתי שלהם.
 
איפה קונים אסאי באבקה שנוצר בתהליך של ייבוש בהקפאה
יש גם מוצר נוסף של אסאי של חברת Now הידועה שעולה קצת יותר 49.58 ש"ח ל100 קפסולות – הנה קישור לקניה (אורגני ומיוצר בייבוש בהקפאה).
 
ויש לחברת NOW מוצר שהוא לא בקפסולות אלא באבקה שעולה 64.5 ש"ח עבור 85 גרם של אבקת אסאי – הנה קישור לקניה (אורגני ומיוצר בייבוש בהקפאה)
 
 
עובדות מעניינות על פירות האסאי
  • האסאי הינו דקל שגדל במרכז ודרום אמריקה והילידים באזורים אלה השתמשו במשך שנים רבות בפירות האסאי לשיפור בריאותם. הפופולאריות של פירות האסאי בארה"ב עלתה לאחר שקיבלו את הכינוי "פירות על" בתכנית של אופרה וינפרי.
  • עצי האסאי גדלים לגובה של כ20 מטר ומאחר והקטיף הינו ידני מדובר בעבודה מאוד מסוכנת. קטיף האסאי הינו תהליך מאוד מהיר משום שאת הפירות מובילים בסירות והם עלולים להתקלקל.
  • פירות האסאי מכילים כמות רבה יותר של נוגדי חמצון מפירות אחרים וזה הסיבה לפופולאריות שלהם. נוגדי החמצון מגנים על תאי הגוף מפני תהליכים מחמצנים המתרחשים בתאי הגוף. לנוגדי חמצון פוטנציאל לסייע במניעת מחלות לב, סוכרת ומחלות שונות הקשורות לזיקנה.
  • החלק החשוב בפירות האסאי הוא קליפת הפרי שמכילה את מרבית נוגדי החמצון ולכן חשוב לרכוש פירות שגודלו באופן אורגני.
  • אין מספיק מחקרים שאסאי יכול לסייע בדיאטה, אבל יש מחקר אחד שנעשה ע"י בית הספר לרפואה של Ucla שבו נמצאו ממצאים מבטיחים כי צריכת תוספי אסאי יכולה להפחית את הסיכונים לרמת כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה וסוכרת באנשים בעלי עודף משקל (קישור).
  • אם אתם לפני בדיקה רפואית בMRI כדאי שתדעו שלצריכת אסאי לפני הבדיקה עלולה להיות השפעה על תוצאות הבדיקה ולכן רצוי להמנע מלצרוך אסאי לפני בדיקת MRI.